Alla inlägg den 22 maj 2018

Av Mia - 22 maj 2018 19:35

Suck...
Vet inte riktgt vad jag ska göra just nu.
Idag var det samma sak på ridbanan.
Fattar inte vad det är han protesterar emot.

Jag gör lixom inget ovanligt med han gentemot förr. Ute är det inga problem men efter fem varv på ridbanan så kommer det. Antingen det eller när jag börjar arbeta honom och ställa lite krav. Då åker öronen bakåt, och han börjar slå bakut, bocka eller backa.
Han har inte ont någonstans heller.
Inte ändrat något på utrustningen eller så.

Idag så fick jag honom att trava två varv iaf innan longeringslinan åkte fram istället.

Är väl bara att bita ihop, svära över de dåliga ridvägarna där ute och ge sig ut ändå.
Ska testa om det funkar att rida på något fält istället...

Envisa häst! Ibland önskar man att de bara kunde tala om VAD som är fel...

Gammal bild på första barbackaturen på 10 år... man saknar tiden då man inte bangade att hoppa en bana på 80 cm i full fart i grimma och grimskaft :)

Både jag å häst behöver träna balansen och en hel del annat:)

Men han verkar funka fint på betet och har gått upp lite igen. Brukar ge han lite mineraler och nån näve havre efter ridning bara.

Av Mia - 22 maj 2018 13:54

Länge sen man satt på en så glad å nöjd häst ?
Provade även stallägarens sadel och den passade någotsånär gled bara lite bakåt... testa med en förbygel idag

Presentation


En liten blogg om ridtravaren Jussi.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards