Direktlänk till inlägg 28 mars 2018

Flygande Helikopter - Check

Av Mia - 28 mars 2018 13:19

Hello! 

 

Blev tidigt ut till stallet idag och strålande solsken. 

Lite kall blåst och lite hårt underlag på ridbanan för att ha något att klaga på. 

 

Boxen stank amoniak idag... Suck vilken gris han är! 

Så blev att mocka ur det mesta och sen fylla på med två spånbalar. 

Är så tråkigt att han grisar ner så mycket! 

Vet inte om det finns något annat strö som är bättre. 

Halm blir lika surt och det är dessutom svårt att få tag i iår. 

Torv funkar inte heller. 

Känner väl lite att pellets har mer eller mindre samma funktion som kutterspånet eller? 

 

Men men...

Han verkar funka ganska bra på bara krafft - foder och mineraler + betfor i nuläget så avvaktar lite till med att börja ge han havre igen ^^ 

Exploderande bomb kan jag leva utan! 

 

 

Red lite grann på ridbanan idag men vi var lite stressade då medryttaren Cecilia skulle börja skolan 13.00. 

Så blev ett ganska kort pass. 

Men testade den vinröda looken idag! 

SUCCE! 

Vad snygg han blev i det min fina lilla pojke! 

 

 

 

Och Martingalen gjorde stor skillnad mot allt flängande med huvudet! 

 

Både pelham och martingal! Jösses vad jag plågar honom! ^^

Men han trivs bäst med det och det är han som bestämmer! 

 

Så efter jag var nöjd så släppte vi honom på ridbanan! 

En liten rodeoshow blev det. 

 

Syns att han verkligen älskar att få springa av sig ordentligt. 

Idag fick han till och med till ett par jättefina galoppombyten helt på egna hovar! 

Så stolt över honom <3 

 

 

 

Så när han kände att nu var det avklarat så kom han fram till oss och så skulle Cecilia skritta av honom. 

 

Jag stod och höll i honom då vi skulle byta stigbyglar då hon inte gillar free-jumpsen, och så hör vi en helikopter. 

Jussi reagerar inte alls förrän en stor svart brummande flyg-grej dök upp bakom träden! 

Den flög verkligen jättelågt! 

Och Jussi studsade till lite mot stallet ( han var ju redan uppe i varv lixom) 

Men jag höll i honom och han lugnade sig snart. 

 

Verkligen en superbra reaktion tycker jag! 

Så nu kan vi lägga till helikopter på listan över trafiksäkerhet. 

Underbara Varmblod - De är vana vid det mesta. 

Men känns som att helikoptrar hör till ovanligheterna. 

 

Övertalade Cecilia att skritta honom ett varv efteråt och det syntes att hon inte ville. 

Men lika bra att hon kom upp så hon inte blir rädd. 

 

Men är så stolt över min fina kille idag! 

Han är förlåten för att boxen är kaos var och varannan dag! 

 

 

Lindorna matchade helt okej =) 

Så nöjd med denna bilden! 

Lite mörk bara... 

Han har så vacker trav när han springer fritt! 

 

Kom ihåg att ta bort stigbyglarna och ländtäcke idag iaf fast idag fick han skippa ridtäcket helt men ändå :P 

 

 

 

 

 

 
 
Madde

Madde

29 mars 2018 01:51

Pellets tycker jag personligen är det absolut bästa. Aldrig haft så lätt mockat nån gång men tyvärr så ingår det bara vanligt spån i stallhyran så det får vara lite mer svårmockat så kan jag lägga pengarna på annat skoj till han istället :)

http://Www.nouw.com/felekboko

Mia

3 april 2018 20:36

Det är absolut lättast att mocka i pellets men tyvärr är det samma sak där för min del, lika grisigt i boxen i alla fall. Men 1000 tack för tipset.

Jag funderar mer på om jag ska helt enkelt strunta i att ha bädd på honom och ta ut allt varje dag...

Ja man lägger ju helst pengarna på annat :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 18 april 2021 22:13

Jag förstår inte var all denna energi kommer ifrån.. eller jo, jag VET att han borde gå mer, längre och intensivare. Tyvärr är alla "men" alldeles för många, hur bra eller dåliga de är, är en annan femma dock. Men... (haha.....). Häromdagen...

Av Mia - 8 april 2021 20:42

Har verkligen inte uppdaterat här på länge! Så det har nästan gått ett år sen sist. Man kan väl säga att det hänt både mycket och lite typ. Men det har verkligen gått framåt och vi har gjort två större förändringar som har varit åt det positiva hålle...

Av Mia - 21 maj 2019 23:11

Vad gör man inte när ridturen på egna hovar gick åt helvete?! Fick iaf lite bra bilder på maskrosälskande hästen. Fattar inte varför allt är kaos om vi ger oss ut själva. Har han sällskap eller drar vagnen så är det inga problem. Med sällskap...

Av Mia - 13 mars 2019 21:17


Blir en lite längre vila för Jussi nu tyvärr. Men igår var vi ute med vagnen en sväng och stötte på livsfarliga barn och vägskyltar. Så nu vet jag att han kan vända på en grusväg med vagnen, och undan gick det... Fjanthäst. Men över en veckas...

Av Mia - 24 februari 2019 21:12

Haha näe så roligt ska vi inte ha men idag har jag kört min fina Jussi för första gången. Var åratal sen jag körde häst sist. Runt år 2004 ungefär... Vi har ju sniffat lite på vagnen, haft loksele på 2 - 3 gånger och så har det ju blivit en hel d...

Presentation


En liten blogg om ridtravaren Jussi.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards